2007-08-01

Seger igen!

Idag hade vi åter igen seriematch, och denna gång var det vi som gästade ljunga. Måste ge en eloge till vaktmästaren i ljunga som än en gång hade gjort ett bra jobb med mattan så det gick att rulla boll :).. Vi tog tag i taktpinnen på en gång och gjorde 1-0 ganska omgående genom att jag slog 30meters diagonalpassning som ställde Hasse helt ren, och inget strul denna gång för bollen satt säkert nere vid vänstra stolpen. Sen vart det lite av ett ställningskrig innan vi kunde sätta tvåan. Hasse och Simon kom i ett två emot ett läge och hasse serverade en friställd Simon som enkelt sköt in bollen i mål. Med ca 10 min kvar av halvleken så fick Johan Bergman göra mål på en retur från ett skott som tog i kryssribban av Simon. Och att det var Bergman som gjorde ett spelmål var lite överraskande då han inte skulle följa med i anfallen ngt denna match då Johan Eriksson var skadad och Bergman den enda riktiga mittback vi hade idag. Men jag skickade upp Johan en gång då jag mötte boll och han kom rättvänd och gick förbi ett par spelare och då var det lika bra att han fullföljde anfallet och jag tog hans plats för några sekunder, och naturligtvis så gör han mål då :).. I andra halvleken höll vi bara ställningarna, skulle dock ha petat in ngn boll till men en 3-0 vinst igen för vi vara nöjda med. Många lag kommer tappa poäng där i höst så :)... på väg hem så hade Stödebussen lyckats få punktering på högerfram däck, och snabbt upp med kameran och föreviga det :P

Inga kommentarer: