2007-11-22

Äntligen lön!!


Brukar inte hända så ofta att man har ont om pengarna såhär sista veckan innan lön, men den här gången har jag levt knapert sista veckan.. Hade 15kr kvar på kortet i lördags och en bil utan bensin, dock så visste jag att jag kan tanka så det blir minus på kortet, så nu står det minus 500 på kontot :P.. Som tur var så förvaltade jag en 50 lapp hos Baddarn (en fiskekompis) bra genom att spela lite poker mitt i förkylningen och gick hem med 300kr vilket räddade veckan :).. Konstigt att man skulle vara bli kort på pengar denna månad då man fick dubbla löner.. Visst hade jag en del "extra utgifter" den här månaden (soffa, bilförsäkring, vardagsrumsmatta, ny mobil mm) men att det skulle bli såhär trodde jag inte, och inte lär kommande månad bli så mycket bättre, Julen ligger ju för dörren och x antal tusenlappar lär ju försvinna på julklappar.. Men vad gör man inte för nära och kära? :)

Inga kommentarer: