2008-03-10

Värmecupen igång!

Igår startade årets upplaga av värmecupen..
På förmiddagen spelade Stöde damlag sin första match och fick till ett oavgjort resultat mot Torpshammar.. Såg inte matchen men tydligen skulle Emma Sjölén (min största lillasyster) haft två skott i ribban.. imponerande att en och samma spelare kan lyckas få till två skott i ribban en och samma match.. synd att inget av skotten gick in :(
För våran del var det match kl 18.00 mot Nordanstig ff (en sammanslagning av Harmånger och jättendal). då de spelar i div 6 så hade de två plusmål på oss vid deras första vilket vi var riktigt oroliga för.. ett mål av dem skulle ju nämligen innebära att vi måste lyckas göra fyra mål på 50 min vilket inte är det allra lättaste.
Men matchen började bra då vi startade i ett rasande tempo för att kunna göra de 4 mål som vi ville göra.. Fick själv ett friläge efter ett underbart pass av Christian Mattsson men vad hjälpte det då jag prickade insidan av stolpen och då hade ärven jag träffat virket denna dag.. Dröjde dock inte länge innan vi gjorde 1-0 och då genom Johan Eriksson på hörna. 2-0 gjorde sedan Staffan (tror jag slog krosspassningen till han).. 2-0 i paus och vi ägde spelat totalt, men ett mål för nordanstig i andra halvlek skulle ju göra att det gick upp i ledningen så det vara bara att fortsätta köra..
Fick höra av Karström i paus att jag bara skulle få 10 min i andra då vi ändå ledde. Men redan efter 5 min signalerade han för byte. dock hade vi innan det gjort både 3-0 av staffan och 4-0 av Jonas Södermark och därmed var matchen avgjord.. matchen slutade med 5-0 då Jonas satte spiken i kistan med sitt andra mål för dagen..
Måste säga att det spel vi hade igår verkar lovande för fortsättningen!

Nu gäller det bara att ladda inför matchen mot Stockvik-Granlo kl 18.00 på fredag!

Inga kommentarer: