2008-04-16

Kvällspimpel

I onsdags så hade vi (Konsultjävlarna) kvällspimplingstävling på marmen i Matfors. Tyvärr var uppslutningen dålig så det blev bara två Tyrenare (Jag och Håkan) och tre från Sweco (Stefan Evensson, Per Barkander, Per Byström). Det var tänkt att det skulle bli en individuell tävling, men Håkan tyckte också att det skulle vara en företagstävling Tyréns-Sweco, dock verkade det inte som att Swecokillarna ville det, undra varför..
Tävlingen pågick under ca 1,5h och Håkan och stefan drog åt ett håll medan jag, Per och Per gick åt ett annat.. Dröjde tyvärr nästan en halvtimme innan jag hittade fisken men sen hittade jag en kant och därmed också fisken. Pimplade på bra och drog fisk i stort sett alla hål varav första i varje hål också var de största så det blev en hel del borrande (tyvärr då men en lite för slö borr)
Efter slutsignalen så var jag rättså nöjd då jag hade haft hyffsat fiske men ville fortsätta lite till då jag den sista kvarten hade dragit bra med fisk..
Väl vid land och invägning så sa jag till Håkan -Hade jag inte haft en så slö borr så hade jag vunnit
och det visade sig att jag hade rätt. Håkan hade skrapat ihop 3080g jag 2800g och Stefan ca 1500g och utanför prispallen kom Per och Per som inte hade hittat fisk som oss och vägde inte ens sina påsar då det bara var ett par hg i dem.
Men ett stort grattis till Håkan som fortfarande inte låter mig vinna över honom på pimpel!

Inga kommentarer: