2008-04-25

Vårfiske efter id!!


Idag så åkte jag och Håkan ut för ett pass efter id ute vid Björköfjärden. Hade fiskat där redan i onsdags och visste att iden var på g där då jag såg massor som lekte, felkrokade en och hade några missade hugg samt att det fångades en del idar av andra personer då jag var där..
Kom iaf ut på platsen idag vid fem snåret och var först på plats vilket gjorde att vi fick välja plats först, och då hasse hade tipsat om var fisket var bäst igår så satte vi och där vilket vi gjorde helt rätt i (tack hasse).. Efter en stund kom Odde (en till i Bream Team) med två kompisar och fick sätta sig bortanför mig. Inte en fisk fick de medan jag och Håkan drog och missade en del fisk.. Slutade med att håkan slog mig och fick fem eller sex fiskar medan jag "bara" fick fyra, dock de tre största.. Baddarn kom oxå bort men fick bara en id (fiskade dock inte så länge)
Nytt PB på Id!! 2300g och 55cm =)Tangerat PB dock en cm kortare

Riktigt roligt fiske hade vi iaf! Hoppas man hinner med några fler turer efter id innan leken är över för i år, så kanske man kan slå nytt PB igen!

Inga kommentarer: