2008-05-20

Bloggen lite åsidosatt..

Har helt ärligt varken haft tid eller lust att blogga senaste veckan.. Dock har det hänt en hel del värt att berätta :)

I torsdags vart det iaf fiske i Indalsälven efter öring.. Jag Håkan och våran egna guide Stefan Evensson.. Både jag Och håkan fick upp två öringar var i båten och guiden fick ingen, tappade dock två :P.. Dock ingen vidare storlek på fisken, upp till knappa kilot bara men kul ändå!

Fredag
Årets andra seriematch hemma på Stöde IP mot fjolårets serietvåa Sidsjö-Böle.. Från start på innermitt återigen vilket fungerade även denna gång då vi vann med uddamålet igen 2-1 (1-0) efter mål av Staffan Söder och Jonas Södermark =) Så nu ligger vi tvåa i serien!!

Lördag
Fiske i Hullsjön med Baddarn.. blev guidning då Baddarn aldrig fiskat insjööring riktat med trolling, dock var jag en usel guide då vi inte kunde kroka en ända fisk :( en tappad på ena sidoparavanen var allt tills vi gav upp och skulle packa ihop deå löjan på nedre djupriggen var tuggad.. Rejält tuggad dessutom med ett fint jack mellan trekrokarna men den löste ej ut ur linutlösaren konstigt nog.. Så det hugget märktes först när vi gav upp för dagen :(
Senare på kvällen blev det hockey och en och annan öl med gott sällskap =)

Det var nog allt som var värt att berätta denna gång :) fiske och fotboll senare i veckan för min del blir det iaf.. ska knäppa lite kort på fisken jag kommer att fånga också denna gång =)

Inga kommentarer: