2008-09-16

Tredje veckan i 08-land

Nu är jag inne på tredje veckan med jobb här i sthlm. Lite enformigt börjar det att bli, men går ganska bra ändå.. jobbet går bättre och bättre oxå (fortare och fortare) nu än första veckan :) för de som inte vet vad vi gör så ska jag försöka mig på en liten förklaring: Borrar i marken med en Borrbandvagn och tar reda på bergdjupet på olika punkter, och det vi borrar för är en tunnel för "förbifart stockholm" och för att kunna ta reda på om det är berg eller block så måste man borra minst tre meter i berget (kan vara block så det räcker inte med kortare) sen fyller vi igen hålen med cement för att det inte ska bli ett fint hål i tunneltaket då de väl kommit så långt och byggt själva tunneln..
Blir jobb här tills torsdag mitt på dagen då vi packar ihop och far hemmöver och tränar fotboll (båda har träning och hade tänkt träna så =)
Fredag blir det nog kanske jobb i sundsvall inne på labbet, finns lite lab där som inte håkan hinner med och jag är i behov av lite komptid då jag ämnar att åka till danmark mellan den 11 och 17oktorber för att sedan stanna i borås ngn dag så skulle det vara bra med ännu fler timmar komp så jag slipper ta ut semester :P
Men nu blire Idol, Vem kan slå filip och fredrik och sen Champioons League =)

Inga kommentarer: