2010-03-23

Tour Tännäs 2010!

Tisdag!

På plats i Tännäs och en fisketur i bakfickan =)

Igår kl 21,12 var vi alla (jag, Jonas Asplund, Jonny Olsson, Tommy Silberg och Jacob Juul rasmussen samlade i Tännäs och den hyrda stugan för en knapp veckas fiske här i härjedalen!
Efter ngn öl och en del småpratande om allt möjligt så blev det sängen och laddning för Frösjön och dess Rödingar. Jonas som guide började och hala en röding direkt och själv var man inte sämre än att man hängde på och tog en 5hgs, men sen var det Jonas för hela slanten. 3 rödingar av guiden och av oss andra inget som man kan kalla rödingar. Tommy drog en Lake, Jonny en liten harr Jag ett par Abborrar och Jacob en liten lite röding, dock en rödning =).. Klockan började närmade sig 13.00 och fisket hade avtagit och av de tre isborrar vi hade var det bara en som var i ett aceptabelt skick. Packade ihop grejerna och for till Tännäs fiskecenter och det med jackpott =) Jonny hittade en isskopa i annat material än plast :P Jacob och Tommy hittade nya skär till sin Lazer "ala Connie" och jag själv fick byta mitt skär till min rantanen redan efter 3 veckor dock till 125kr så det var som hittat =). Sagt och gjort så blev det öringfiske =)

Jonas och Jonny hade varit där och värmt upp sjön redan på måndagen och det lovade gott =)
Jonas satt sig i det hål han hade haft "grisfiske" i och jag borrade ett hål ca 7 meter därifrån. 5 min senare stod jag med böjt spö och lyckades landa en 8-9hgs öring på en av Magnus Larssons kreationer (en svart mormyska med lysande ögon). Ngn minut senare står jonas med böjt spö och drillar vant upp en öring! 5 min senare dubbeldrillar jag och Jonas öring, tyvärr släpper min i hålet men Jonas "hetast för dagen" landar sin efter en långdragen fight.

Tommy lyckas oxå dra en fin öring på 7-8hg och jonny en mindre öring. Jacob missar en fin fisk då linan går av =( Jonas drar sin tredje öring och fyller där med sin kvot för andra gången för dagen och åker hem och vilar upp sig. vi andra stannar kvar och nöter på 1,5h till men utan ett endaste känn.. När Jonas stack försvann även fisken =(.

I morgon blir det pimpel efter sik i första hand.. Hoppas guiden lämnar mer fisk åt oss andra dödliga i morgon ;)

Inga kommentarer: