2010-04-05

Sundsjön

Nu är sista tävlingen för denna påsk avklarad! Sunsjön i Gällö var vattnet denna gång. Ett vatten som Samuelsson har fått över 30kg i så det fanns bra förutsättningar för bra fiske. Då jag inte hade någon aning om ställen som var bra så gjorde jag en fuling och stannade i starten och kollade vart alla andra tog vägen, och då Berga, Jens, Baddarn, Fredde och Wissman stannade i närheten av starten så gjorde även jag det. Började med några bomhål innan jag hittade ett gäng 50 grammare på 6meter sen blev det fiske längre ut ner mot 13 meter. Det bildades snart en klunga på det stället och jag kände inte att jag höll jämna steg med vissa där så kände inte för att stanna igentligen men visste inte om något annat så höll mig kvar och fiskade kanske 20-30 min innan fisket på den plats var över och folk började förflytta sig. Svarvade runt själv ett tag utan framgång för att sedan gå förbi en liten ö och testa fiska närmare land.. Såg en liten udde och kände på min att det blev som en undervattensås utanför den så testade ett hål 10 meter utanför den. Pang! fisk direkt och bättre! Kanon tänkte jag. Efter ett tiotal fiskar över hektot så blev jag nerborrad av tre stycken 10-12 åringar som oxå ville ha fisk. fick lite till i det hålet och började sedan svarva mig utåt. I hål nr 10 på platsen smäller det till i direkt och får i gång fisk i allt i mellan 50 g och 500g och där får jag resterande av mina Abborrar för dagen.

Känns ganska bra att jag höll jämna steg med både samuelsson och baddarn idag då vi fiskade på i stort sätt samma område, synd bara att man bara har två hyffsade hål en dag som denna. Ska tilläggas att det bara var en 3h tävling mot normala 4h.

Bilresultatet Sundsjön:

Fredrik Ankarberg ca 16800g
Fredrik Samuelsson 6110g
Baddarn 6035g
Jag 5970g
Dennis Ankarberg ca 3980?
Emil Sjöberg 3934g
Berga ca 3900g
Jens ca 3800g

Fredrik kom tvåa på sina knappa 17kg och vann gjorde Sonny på 17,2kg

Nästa tävling är en kvällstävling på Borgsjön på Fredag kl 17.00!

Inga kommentarer: