2013-03-17

Marginalerna på fel sida

Sista deltävlingen i DM-serien avgjordes idag på stor-Vegsjön. Stod mellan 8pers vilka som skulle bli bäst placerad i totalen och för egen del så var jag tvungen att fiska mig till en absolut topplats för att vara med. Började riktigt illa då jag först gick på ett tidigare års bästa ställe som tyvärr var fisktomt, så 45 min in i tävlingen var jag på plan B och ytterligare en halvtimme så hade jag två fiskar, en 40 grammare och en 4-5hgs. Taktiken var nu glasklar, abborrarna skulle borras upp så efter 20-40sek fiskandes per hål så borrades ett nytt. Lite ströfisk kom upp och rapporter antydde på låga vikter så kunde man bara hitta på 3-4 kg så skulle man vara bra med! Tyvärr blev det inte så, med 10 min kvar av tävlingstiden borrade jag ett ytterligare hål i en linje jag fiskade en timme tidigare och fick genast fiskkontakt, han med att slita upp 1,5kg innan skottet small och med fisk kvar i hålet (bla en 2hg som jag fick efter skottet fick släppas åter) att man inte fick det hålet ngn minut tidigare!? Väl vid invägningen visade det sig att mina 2315g räckte till en 4 plats bland seniorerna och tyvärr en delad andra plats med två andra i serien med 11 poäng, dock blir jag nog fyra då jag har 3,4,4 och de andra två har lägra bästa placeringar. Vann serien gjorde Janne Johansson med en 9a.
Näe nya tag till helgen då DM avgörs på Öjen, hoppas man kan ha marginalerna på rätt sida då!

Inga kommentarer: