2016-12-13

Tävlingspremiär!

Då man avslutade förra säsongen på topp blev det i helgen ett test ifall formen var kvar i kroppen!

Lindsjön och 14 tappra ställde upp i söndags. En sjö jag aldrig fiskat på, men som levererat fina vikter och fin abborre tidigare år.

Gick ut med baddarn och surrade lite om förväntningar på dagen och en siffra på 8kg kom upp när vi skulle tippa segrarvikt. Gick höger och in i ett sund tillsammans med Baddarn, Jerry bjuhr och Maria Bergman. 
Efter fem bomhål så borrar baddarn sig bakom ett sund och samtidigt så ser jag Maria dra fisk, stooor fisk.. borrar mig mot henne och "snor" några bättre fiskar innan jag blir av med spöt när jag ska loda in ett nytt hål.. första gången man blir av med ett spö, tyvärr på en bättre abborre :/.. Maria fiskar bättre än mig och när fisket på fläcken är över så tippar jag på att Maria hade 5-6kg medan jag själv hade 2-3.. fiskar mig tillbaka mot Jerry och hittar en kant med 30 meter oborrat och lyckas få ett bra hål. Smyger ganska snabbt upp 2-3kg och klarar mig från att bli påborrad. Tyvärr var det de enda hålet på ytan med fisk då lyckas på sista timmen endast dra fyra fiskar till.

Väl i land visar det sig att Janne Johansson fiskat bäst och med 7,8kg vinner två hg före Maria. Själv landar man på kappa 6 kg fördelat på 43 abborrar.

Första turen och finns mycket att finslipa, men roligt var det och kul att den nya Vim skryllan kändes lika genuin och bra som jag hoppats på! Lite justeringar och den blir kanon i vinter!

Inga kommentarer: