2008-11-16

Vinterprojekt 08-09

I vinter så har jag tänkt ordna upp en båt som har funnits i familjens ägo sen lång tid tillbaka, denna båt användes senast för 15-20 år sen för vattenskidsåkning men stuvades undan då akterspegeln vart i för dåligt skick för fortsatt åkande. Men nu i höstas så letade jag fram den och undersökte möjligheten till att göra det till en kombinerad fiske och wakeboardbåt. vet dock inte riktigt hur och vad jag ska göra med den, men en förstärkt akterspegel är redan fixad. Men om någon har ngt förslag på saker om borde göras eller enkla sett att förbättra den så skriv! Tänkte iaf slipa ner den och "lacka om" den på både in och utsidan, men vet inte vad jag ska använda eller hur jag gör det bäst.. Tanken är iaf att den ska bära en 40hk motor och en styrpulpet modell mindre en bit fram i båten för att den ska plana bättre, men det är inte spikat än dock.. det är en glasfiber båt av märket Ryds och 430cm lång =)
Såhär såg den ut innan något gjorts på den.
Akterspegelförstärkningen halft på plats (medt för att se om den passade ;))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Några förslag på vad du ska göra med båten har jag inte. Men om du behöver en hjälpande hand någon dag så får du säga till.

/Linda

Anonym sa...

Jag vill minnas att jag också var med och letade fram den där båten ;)