2007-07-29

Med vinst inleddes höstsäsongen!

Igår var det som sagt dags för match igen efter 3 veckor semester ifrån fotbollen. Då vi har som ambition att gå upp till division fyra i år så är vi tvungen att vinna de flesta matcher nu på hösten då vi tappade några onödiga poäng i slutet innan uppehållet.
Det var Nedansjö som stod för motståndet denna gång. innan mötet igår så skilde det 5 poäng i tabellen till vår favör.
Fick spela på innermitt denna gång, en plats som känns bara bättre och bättre ju mer man får spela där. Var lite nervös innan matchen, men så ska det ju vara. Men som vanligt så släpper det direkt då domaren blåser igång matchen. Redan efter fem minuter och stort bollövertag för våran del så känns det som att det kommer gå vägen, och efter 15min så gör vi 1-0 på kontring. Fredrik Wiklund möter boll och skarvar in den till mig på mitten, själv driver jag fram bollen 10-20 meter innan jag slår en stickare till Simon som enkelt lägger bollen vid bortre stolpen.. Sen gör Hasse 2-0 på fint förarbete av Staffan på kanten. Och innan paus får jag ett mål bortdömt då Simon fastnar med ett finger i tröjan på deras mittback och orsakar en frispark precis då jag petar in bollen i mål. Efter paus så gör Ted 3-0 målet på en retur 5-10 meter från mål och det var spiken i kistan. Nu när jag tänker efter så tror jag Nedansjö bara hade ett avslut på mål, och det var ett långskott som Jocke lätt kunde plocka ner. Så Segern var helt klart rättvis, kanske att vi skulle lyckats sätta ett par bollar till då vi hade en hel del kvalificerade målchanser.
Nu är det dock bara att ladda för matchen mot Ljunga borta på onsdag!

Inga kommentarer: