2008-02-24

Stöde-Kuben 2-1 (2-0)!

En rensning som jag tror föranledde till 2-0 målet..

Idag spelade vi våran första "riktiga" match för säsongen, och vilken match det blev! Det var alltså DM och vi hade blivit lottad mot Kuben som förra året spelade i div två, dock åkte de ur tvåan och spelar i år i trean istället! Och vi som i fjol spelade i div 5 men lyckades ta oss upp och i år blire spel i fyran.. Vi hade på känn att vi skulle kunna hota dem då det har varit riktigt bra uppslutning på träningarna och bra tempo o.s.v, men att det skulle räcka till vinst var kanske till att hoppas på för mycket.. Efter 25min stog det ändå 2-0 genom mål av Lars Thunström på hörna och Hasse Sjölander på friläge, och det resultatet stog sig hela halvleken ut.. i andra reducerade de visserligen till 2-1 på en hörna, men något riktigt tryck blev det aldrig att tala om, snarare att vi skapade de flesta heta målchanserna..
Själv fick man börja på innermitt med Emanuel "manne" Lundgren vilket fungerade riktigt bra, Om jag får säga mitt så tyckte jag att vi vann mitten. Fick dessvärre kliva av planen i mitten på andra halvleken efter kramp.. (måste dricka mer vatten dagen innan tydligen!) 1-0 målet inprickat av Lars T

Så nu på torsdag så ska vi möta Medskog ännu ett div 3 gäng.. kan vi "skrälla ännu en gång? Kom och kika kl 18.00 på västhagen för att se hur långt det bär!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste dricka mer vatten även när vi är på besök

Johan sa...

Tyckte jag gjorde det.. men kanske började för sent :P

Anonym sa...

Vilka fina bilder det var från matchen, vem är det som har tagit dessa?

Johan sa...

Sorry, det glömde jag att skriva... Linda Sjölén är mästerfotografen!

Anonym sa...

Bra nu känns det bättre!