2008-03-08

Bilproblem ggr 2 :(

Min lilla peugeot är inte alltid snäll med mig.. i början på veckan började en lampa lysa (motorlampan) och det stod att det var "Antipollution fault" efter ett samtal till peugeotverkstan i stan så fick jag tid på tisdag kommande vecka.. måste ju åtgärda det tänkte jag. eftersom bilen inte gick konstigt så var det ingen fara med att använda den korta sträckor så det har jag gjort, och nu har lampan slocknat :) så nu om den inte har tänds tills måndag så ringer jag nog och avbeställer tiden..
Sen har tyvärr lyset varit pålslaget under natten så batteriet är heldött, ska skylla lite grann på Amanda för hon använde bilen sist, dock jag som slog på lyset och kanske inte förklarade hur det fungerade, men sen att hon tydligen ignorerade det pipande ljudet när hon klev ur bilen får hon allt ta på sig :P.. så nu ska bilen rullas igång i morgon och laddas upp så den blir brukbar igen :P
så ligger det till med Johan och hans blå peugeot :P

Inga kommentarer: