2008-03-27

En vecka har gått..

Sen jag bloggade sist :P men nu är det åter dags :)
Nu ska jag sammanfatta veckan som gått lite kort.. Långfredagen blev som vanligt angling med fotbollslaget på stödesjöns is, dock utan fisk för någon av oss så vinsten fick lottas ut.. visst kanske det låter lite märkligt att vi inte fick ngn fisk men ingen är där för fisket så det spelar inte så stor roll om fisk fångas eller ej.. snarare att om det kommer upp fisk så är det en bonus :) men trevligt hade vi det iaf, lite öl några andra drycker, musik (även live :)) åsså korv att grilla gjorde dagen riktigt trevlig..
Lördag så blev det till att sova ut lite då men klev upp 03.00 dagen innan och sen på kvällen blev det Påskmiddag hos Amandas farmor (tyvärr så blev det ju ingen sån hemma i stöde då jag redan hade lovat bort mig själv dit). Mycket trevligt och jättegod mat!

Med fiske avslutades ledigheten då först jag, HasseG och Håkan pimplade abborre i Matfors, tyvärr missade vi de riktigt stora men roligt att pimpla lite i solen :) och dagen efter far vi (jag, Håkan och Berga för att fiska gädda. Blev totalt utfiskad av Berga som fick 3-4 gäddor och hade lika många fäll till medan vi andra inte hade ett pill :P

Resterande del av veckan har ägnats åt att vara ute i fält och jobbat.. Gått riktigt riktigt bra så vi har hunnit med mycket så det känns bra =)

Idag när jag kom hem så jag ngt inte allt för trevligt rinna ur kranen då jag spolade varmvatten, grummligt och inge fräscht alls, som tur var så kom det klara, fina goda vattnet tillbaka efter lite spolande men känns lite olustigt med vattnet fortfarande.

Inga kommentarer: