2008-04-18

Fiske på öppet vatten..


För första gången i år =) Jag och Håkan drog drirekt efter jobbet för att se om vi kunde lura upp ngn Havsöring i Sundsvallstrakten. Jag gick runt med flugspöt och Håkan körde spinn. Fiskade kanske 3-4h utan att få en enda öring, inbillar mig själv att jag hade en känning och en efterföljare men är inte hundra på ngn av dem. Men fisket handlar ju inte bara om att fånga fisk, och speciellt inte då man fiskar efter havsöring då de brukar vara lite knepiga att få till att hugga. Frisk luft, balansträning på hala stenar och 4-5km gång är ju inte så dumt det heller :P kommer att bli fler pass efter öring då det finns grymt fina ställen här. På andra stället som vi bara fiskade på i en knapp halvtimme (var för hungriga och trötta för att fiska längre) såg jag mängder utav spigg som gick och strök land, vilket verkar mycket lovande till kommande turer då det är kanonföda för öringen!



Hade iaf tur med vädret =)

Inga kommentarer: