2008-10-25

Gös gös gös...

Gick ju inget vidare det där heller :( han dock inte testa ordentligt, men den lilla tis som jag fiskade gav iaf mersmak.. hade tre mystiska hugg (tror det kan ha varit gös) en hängde med ngn meter innan den släppte. Hade alla dessa hugg på ett ställe där jag tidigare fått en del gös på mete så känns rätt så sannolikt att det var gös. tyvärr vart jag tvungen att bryta fisket vid 11.00 för att jag skulle på fotbollsavslutning, och innan jag kom ut i morse så vart jag tvungen att tömma och städa båten och vänta in dagsljuset innan jag gav mig ut vilket endast gav mig lite drygt en timmes effektiv fisketid.
Åter ut på sjön kl 15.00 för ett litet pass till på två andra ställen. På det första fick jag en hel del fina  abborrar och såg mängder med betesfisk i frivattnet, dock ingen gös eller gädda. På andra stället var det helt fisktomt, iaf på botten där jag förväntade mig att gösarna skulle stå.. hittade dock en del stim med löja som jag kastade kastnätet på så jag kunde rädda betesfisken för morgondagens öringsfiske :) Nya tag på gösen nästa helg (långhelg juh) men först så ska det landas en riktig gris till öring i morgon!
Hade gött!

Inga kommentarer: