2009-01-15

Om -08 började bra..

Vad har då -09 gjort :P..
Och nu tänker jag på fotbollen först och främst. Började ju i söndags med att vinna Metso cup och tog klivet upp i Inomhusligan, Och idag var det äntligen dags! Mot Sidsjö-Böle som lixom oss är ett div 4 lag med spelade i div 1 i inomhusligan förra året men åkte ur. Matchen började avvaktande, och inte alls i samma fart och fläkt som vi hade på cupen. Ingen stress då det är 2*25 på dessa matcher tänkte vi nog.. Kanske lite väl lugnt för efter 10 min så hade S-B ledningen med 1-0 :( Fixade själv sedan en frispark i farligt läge som resulterade i 1-1 när jag och linus gjorde en liten variant med en pet :P.. hamnade sen i underläge igen och fick jaga mestadels förutom sista minuten då vi gjorde vinstmålet 4-3.. genom Jonas Södermark som annars hade en ganska tung dag, höga förväntningar på den grabben då han dominerade stort på cupen och är helt hopplös att ha och göra med.
Min egen insats då? Tyckte jag slet på bra och fick med mig ett asspå frisparken iaf, sen hade jag ett skott i ribban och några andra halvchanser. vet inte om jag var inne på ngt baklängesmål men om jag var det så var det max ett så det är ju godkännt. Hade även krampkänning näst sista bytet så jag måste ju ha gjort lite grann iaf (eller inte druckit vatten på en vecka, vad vet jag :P)

Nästa match blir mot Heffners-Ortviken på måndag, Väl mött då!!

Inga kommentarer: