2009-12-12

Fiske!!



Det var ett tag sen, men nu har det äntligen hänt! Johan har varit och fiskat!! Jag och HasseG Styrde ihop en liten lakesatsning då ingen av oss hade ngt bättre för oss idag vid skymningsdags.. blev fiske mellan 15.30 och 18.30 och 20 Lakar på land =) Tyvärr ingen över 2 kilo =( Hasse krossade dock mig med 11-9 efter jag hade haft ledningen med 7-6, Själv kunde jag stoltsera med att fångat både största och mista fisken.. Fisket ägde rum i selångersån och "Gropen" då det var is där vi först hade tänkt fiska.. Ett helt paket med strömmig gick åt då de var riktigt på hugget. det var även jag då en flaska blossa lättglögg och 2 korvar chorizo samt lite ramlösa gick ner! Fisket gav iaf mersmak och hoppas att det blir kallt i veckan så man kanske kan komma ut på isen för att fiska laken istället! I morgon blir det Pimpelfiske Med Fredde och Emil! Ska försöka blogga om det i morgon om jag hinner/orkar/känner för det ;)
En riktig tjockis.. ändå kvällens minsta :P

1 kommentar:

Emil_sj sa...

Gött! Har nog aldrig fiskat lake,eller det har jag visst, med händerna i en sjö i stugan. Lyfte en stock och så fanns det några under den.
Ladda inför imorgon nu!