2010-04-11

Handräknare gånger två.





Trots bara ett par veckor kvar av säsongens pimpelsäsong så har jag förbättrat utrustningen ytterligare ett litet snäpp. Kanske inget som gör att man får mer fisk eller vinner på men kan hjälpa till att analysera varför man inte vann eller vad man kunde ha gjort bättre.
Har monterat en handräknare på skryllan så man kan hålla koll på hur mycket fisk man får och så man lätt kan räkna ut snittstorleken på abborrarna man fångar. Kan även fungera som en sporre då man kan kolla hur många man fått under första timmen av tävlingen för att försöka slå det andra timmen osv, göra deltävlingar i tävlingen.
Måttade ut vart jag ville ha den för att sedan med hjälp av borr, såg och kniv göra hålet precis så räknaren passar. Lite lim och sen lyxade jag till det med lite silicon runt om den.
Sen satte jag även en räknare på borren för att hålla lite koll på hur många hål man gör på olika tävlingar. Den är igentligen helt onödig men ändå en kul sak att se! för som det är nu så har jag faktiskt ingen aning om jag gör 50 eller 120 hål på en tävling. Nöjde mig med att tejpa dit den då jag inte vet om det är där jag vill ha den.

Inga kommentarer: