2010-04-25

Kuben-Ope

Som ni säkert förstår då det inte redan bloggats om matchen så förlorade vi igår.. Vi var helt enkelt inte tillräckligt bra igår. Sen med några individuella misstag och lite enligt mig konstig coaching så gick det helt enkelt åt skogen. Matchen började med att Ope tilläts rulla boll efter backen i backlinjen i typ 10 min innan vi fick röra bollen då vi skulle ha en presshöjd på 10-15 meter in på deras planhalva. Blev lixom att de fick hålla i taktpinnen på vår hemmaplan vilket kändes helt fel. Sen tycker jag varken de eller vi skapar några riktigt heta chanser i första halvleken, mest ställningskrig och avvaktande spel men ändå går vi till halvtidsvila med 0-1 i baken då ett inlägg olyckligt snuddar en av våra försvarare och deras ena anfallare på enfot på bollen och skjuter den på ett ben så bollen får en olycklig bana över vår målvakt. Sista 10 min av första tycker jag ändå att vi får lite bättre press och skapar några halvchanser, men det är först efter vi lyft presshöjden med 10-15m till.
Till andra halvleken gör i 3! byten (alltså alla byten man kan göra) Jag, Salle och Jocke byts mot Nicke, Håkansson och Kevin. Båda yttrarna och en anfallare byts alltså ut. Ser till en början ut som vi ska lyckas vända matchen tidigt i andra med någon bättre chans och större bollinnehav men sen kontrar de in både 2, 3, och sen 4-0 och matchen var definitivt över. Sen att ett par av killarna i laget får krampkänningar med 10-15 min kvar av matchen och inga byten finns kvar är olyckligt.. Men då stod det ändå 3 eller 4-0 så det är inte där vi förlorar matchen.
Nu blir det en hård träningsvecka och sen åker ett revanchsuget Kuben upp till Junsele för att köra över dem!

2 kommentarer:

Frillo sa...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article7044754.ab

Johan sa...

Haha :P, Redan läst och insett att bloggande snarare är bra än dåligt :)