2010-05-15

Fotboll fotboll fotboll =)

Kan man inte spela själv så kan man ju alltid kolla på fotboll! Igår såg jag mitt "gamla" Stöde förlora mot Östavall i en rätt så dålig match på dålig plan. Stöde började bäst och ägde en del boll och gjorde även första målet, inlägg innickat av Adam Kerfstedt. Efter det målet blev det dock svart för stöde som helt enkelts maldes ner av ett hårt jobbande Östavall. Östavall han kvittera innan paus och gjorde sedan i andra ytterligare två mål och vann matchen rättvist med 3-1. Lite knackig start för Stöde hittills i år med ett kryss och en förlust, men känns som laget har goda möjligheter att ändå sluta på övre halvan vilket enligt mig måste vara helt okej, med tanke på försäsongen samt de spelaförluster de ändå haft till denna säsong.
Idag blev det Div 2 damer och närmare bestämt Matfors-Frösö. 20 grader + och bländande fotboll första kvarten, eller igentligen hela matchen men hejjar man på Matfors så skippar man gärna andra halvleken. Matfors började piggt och i första anfallet gjordes 1-0 på vad jag tror var ett misslyckat inlägg som gick rätt i nättaket =). 3 min senare och jag får se årets hittills snyggaste "live" nickmål rätt i krysset på ett väl avvägt inlägg. Matfors trillade formligen ut Frösön första kvarten men ändå fick de chansen till att reducera vilket de också gjorde på deras första riktiga farlighet. Matfors lyckades dock kontra in ett mål till innan halvleken var över och gick till pausvila med 3-1. Där tog det roliga dock slut, Frösö såg väldigt mycket piggare ut och en spelare vars namn: Emma Eriksson vände matchen på nästan egen hand. Matfors fick aldrig grepp om henne och hon lyckas med att göra hattrick och vänder matchen till vinst med 4-3.

Summa summarum så må jag säga att matchen var den bästa dammatch jag sett på många år! iaf live. Då Frösö räknas som favoriter till seriesegern så måste det sägas att Matfors kan sikta på en plats högt upp i tabellen de med!

Inga kommentarer: