2013-02-16

Kornsjösjön ett mörker med en liten ljusglimt!

DM-serien nr 2
Dagens tävling på kornsjösjön i Övik blev en knepig historia för de allra flesta idag. Mycket snö, dessutom ny snö sedan några dagar tillbaka låg som ett tjockt mjukt täcke över sjön. Vi visste nog alla att det skulle bli trögt, men aldrig så trögt som det ändå blev. 8 fiskar på fyra timmar lyckades man med, dvs en i halvtimmen :P hade det inte varit för mina fina bonusfiskar på 9 resp 6hg så hade man placerat sig på undre halvan men i och med dem så slutade man dagen som fyra vilket jag är sjukt nöjd med, speciellt med tanke på att jag aldrig fiskat i sjön förut. Janne Johansson vann på 3,3 tätt följt av Niclas jonsson på 3,0kg trea blev Leif Ekman på 2,2 därefter kom jag på 1757g. Mikael Rehnman kom 6a och tror Emil blev 7a.

I totalen tror jag det ser ut som följer:
Niklas jonsson 1+2=3
Janne Johansson 4+1=5
Johan Sjölen 3+4=7
Mikael Rehnman 2+6=8
Sen tror jag det är Emil Sjöberg på 6+7=13

Så än kan allt hända!

Kollade även upp åldern på min 9hgs och 13-15år såg den ut att vara :)

Inga kommentarer: