2008-01-05

Årets första rödingpimpel!


Idag har jag åkt 20 mil tur och retur för lite rödingsfiske uppe i Sörbygden :)
Permiär som det var med en massa folk och mycket fisk.. synd dock att fisken inte var så stora, men kul som bara den med lite pimpelfiske :)
Kl 09.00 började det och vi (Hasse, Magnus och jag) fiskade till kl 13.30 och fick kanske 40 fiskar varav en hel del släpptes tillbaka då man bara fick ta upp 6st.. själv tummade jag lite på den regeln eller räknade lite fel.. fick iaf med mig knappa 4kg fisk vilket gjorde gott för min frys som såg lite tunn ut på proteiner ;)

Lite synd dock att man har lite lätt för att frysa, annars skulle man kunna fara fler ggr då det är än kallare... tycker dock 5-7 minus med byiga vindar räcker för att mina händer ska domna bor efter ett par fiskar :(

Inga kommentarer: