2008-07-14

Sista fiskepasset i norr

Nedanför Porsi kraftverk blev sista stoppet på vår resa, samma ställe som tre dagar tidigar givit en flugfiskare sitt livs fight då han i 1h och 40 min fightade en öring på flugspö.. 10,6kg öring är inte fy skam.. Dock blev det inte någon öring i det formatet för oss men jag fick iaf en liten harr och en öring på ca kilot på "slantfiske" med siklöj. Gösta tappade tyvärr en på första driften men han har ju nära att åka dit igen då de (Gösta och Kerstin) bor bara någon kilometer därifrån, annat för oss som har kanske 70mil :( blir dock ett återseende där i framtiden, kanske redan nästa år!

Tack gösta och Kerstin för att vi fick spendera några härliga dygn hos en i Vuollerim tack även för guidningen, maten och alla tips på fiskeplatser!

Här kommer en liten video om vad som väntar alla som ska norrut och bäckmeta i sommar. man är inte ensam om jag säger så :P

3 kommentarer:

Linda S sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda S sa...

Nu vet jag varför jag inte fiskar. Jag skulle aldrig klara av de små bitande sakerna!

Johan sa...

Är faktiskt mycke värre än vad det ser ut... de flesta av myggen är bakom en och de hatar som tur var myggmedel. fick endast ett par bett och de på foten som var i stöveln ?!:P