2010-04-21

Johan tipsar


Kanske världens mest köpta fotbollssko Adidas Copa Mundial, är också en av de bästa och har så varit iaf så länge jag spelat fotboll (Ca 20 år). Köpte mitt första par när jag var 14-15 år och det var mig troget flera år! Normala fotbollskor håller knappt ens en säsong. Sen när man blev äldre och hade mer pengar och ville ha det senaste i skoväg så kom Copan i skuggan av Adidas Predator och Nice Mercurial med flera men dessa satt aldrig helt hundra på foten och tog ett tag att springa in samt att de sällan höll mer än en säsong. Första paret Mercurial i svart/vinrött var dock bra, men bara en säsong då Nike senare bytte form på dem som mina fötter ogillade. I vintras köpte jag mig återigen ett par predator gjorda för konstgräs, några få skavsår i början men sen helt ok, så när vi för en dryg månad fick plocka ut ett par skor i skobidrag och jag redan hade ett par "dyr"skor så föll valet på ett par Copa. Och nu är det Copa för hela slanten, varje träning och många matcher. Helt klart bästa fotbollsskon jag köpt!!
En sak man ska tänka på vid köp är dock att köpa ett par som sitter trångt i början, de går ut sig ganska mycket efter en träning i blött gräs och är efter det formgjutna!

Inga kommentarer: